torstaina, toukokuuta 07, 2015

Makeaa lasia


Olen muutaman viikon yrittänyt olla syömättä makeaa ja aluksi se tuotti suuria vaikeuksia. Olen kai sokeriaddikti, sillä päivät olivat tuskaisia, kun olin ilman makean tuottamia mielihyvähetkiä. Tunsin itseni sairaaksi ja heikoksi. Pari ensimmäistä viikkoa olivat pahimpia, mutta toisaalta silloin pidin myös tosi tiukkaa linjaa. Sen jälkeen hellitin vähän ja nyt saatan ottaa vaikkapa keksin aamukahvilla. 

Tärkeintä oikeastaan on, että en illalla ota television ääreen mitään makeaa. On ollut järkyttävää tajuta, miten riippuvainen olen ollut sohva/telkkari -makeasta. Nyt kasaan viereen viinirypäleitä ja pähkinöitä, sillä ihan ilman naposteltavaa en ole vielä oppinut olemaan.

Tämä oli vain johdantona aiheeseen, eli päätin laittaa ihanan makeita lasiastioita tänne myyntiin.

Ensinnäkin lasinen karkkipurkki, joita ainakin joskus ennen oli karkkikaupoissa. Voi olla, että nykyäänkin sellaisissa myydään irtokarkkeja. Tämä purkki on ilman kantta. Sitä voi pitää kallellaan tai pystyssä.
Pystyssä purkin korkeus on 17,5 cm ja suuaukon halkaisija ulkoreunasta on 10 cm.

Purkin hinta on 7,00 euroa.



Seuraavaksi olisi ihana ja tosi kaunis lasikori, joka on pitkät ajat ollut olohuoneen pöydällä täynnä sekalaisia karkkeja. Voisihan siinä tietysti pitää jotakin muutakin kuin makeaa. Päätin kuitenkin, että se joutaa nyt pois. Lasikorin korkeus on noin 20 cm ja se on hyvässä kunnossa. Korin hinta on 15 euroa.


Löysin vielä pahvilaatikosta pakattuna viisi kappaletta juomalaseja. Vasta jokin aika sitten minulle selvisi, että nämä ovat Nanny Stillin suunnittelemat Kirsi tai Kirsikka-sarjaa olevat lasit. Lasien korkeus on 11 cm ja olen ymmärtänyt, että näitä olisi pienempiäkin. Nämä kuitenkin ovat juuri sopivan kokoisia mehulaseiksi.
Lasien hinta on yhteensä 30 euroa.


Lasit on toimitettava paketissa postiin tai pakettiautomaattiin. Katsotaan toimitustapa ja -kulut sitten, jos  ostokiinnostusta on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti